Ruilen en Retourneren
Ruilen of retourneren? Het kan bij WitgoedNieuwegein.nl
Bent u toch niet helemaal tevreden met uw aankoop? Bij WitgoedNieuwegein.nl doen wij er alles aan om u tevreden te stellen.
Retourneren van uw webbestelling?
Via de WitgoedNieuwegein.nl webwinkel kan u, zonder het persoonlijk advies van een verkoper, een product bij u thuis laten bezorgen of afhalen in de winkel.
Daarom kan u bij een aankoop op WitgoedNieuwegein.nl een product zonder opgave van reden binnen 14 dagen na levering nog retour melden.
Nadat het product retour is gemeld, heeft u nog 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Een aankoop online noemen we ‘koop op afstand’.
U kan een bestelling via de website bekijken of het product aan uw verwachting voldoet. U heeft dan 14 dagen de tijd om het product weer terug te sturen of in de winkel af te geven.
U mag met het product hetzelfde doen als wanneer u iets in de winkel koopt. U mag het product uitproberen, maar niet echt in gebruik nemen.
– Bekijk het product zoals u dat in de winkel zou kunnen doen
– Haal het product netjes uit de doos, zodat de verpakking heel blijft
Belangrijk
Een product retourneert u compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking.
Extra bijgekochte servicediensten of bezorgdiensten die reeds zijn uitgevoerd bij het afleveren van het product, vallen niet onder het herroepingsrecht.
Een product voldoet niet (volledig) aan de retour voorwaarden als:
– Het product niet compleet is zoals geleverd in de doos
– De verpakking of het product onnodig beschadigd is
– Het product meer gebruikt is dan nodig was om het te kunnen beoordelen (bekijken of proberen).
Indien u meer heeft gedaan dan nodig was om het artikel te kunnen beoordelen zal WitgoedNieuwegein.nl een waardevermindering van het product bij u in rekening brengen en/of de kosten die nodig zijn om het product weer te kunnen verkopen.
Werkt het apparaat niet goed? Dat valt onder de wettelijke garantieregeling. Wij helpen u dan met reparatie/vervanging. Voor meer informatie kunt u terecht bij bij ons in de winkel te Nieuwegein.
Artikel terug brengen naar onze Winkel te Nieuwegein?
Wanneer u besluit uw product te retourneren ontvangen we die graag retour in onze winkel te Nieuwegein. De contactgegevens zijn te vinden op de factuur.
U krijgt het aankoopbedrag (exclusief eventuele verzendkosten) teruggestort op uw bankrekening.
Als u er voor kiest om het product per post te retourneren, dan zijn de kosten voor het retour transport tevens voor eigen rekening.
Kosten die u heeft gemaakt voor aanvullende dienstverleningen die zijn uitgevoerd, zoals inbouwen van apparatuur, ontvangt u niet retour.
Vermeld in elk geval het ordernummer of factuurnummer voor snelle opvolging. Liever even persoonlijk contact? Bekijk hier alle contactmogelijkheden.
– Komt het even niet uit om het artikel zelf te retourneren in de winkel of is het product te groot om per post retour te sturen? Neem contact op met onze winkel in Nieuwegein om een retour afspraak te maken.
De kosten die hieraan verbonden zitten verschillen per product, maar bedragen maximaal €30,-. Informeer naar de mogelijkheden.
– Als u er voor kiest de artikelen per post te retourneren, en er gaat iets mis in termen van kwijtraken of (extra) ontstane schade aan het artikel, is dat risico voor u.
Daarom adviseren wij de producten retour te brengen in onze winkel te Nieuwegein of met ons contact op te nemen voor een retour opdracht.
Wat kunt u niet ruilen of retourneren?
Sommige producten kunnen niet retour gestuurd of geruild worden:
– Servicedienst waarvan gebruik is gemaakt
– Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen
In onze winkel voorzien wij u van persoonlijk advies. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over het gekochte apparaat. Dat vinden wij vervelend en daar willen wij u graag bij helpen.
Indien u niet tevreden bent met uw product die gekocht is in onze webwinkel, bieden wij de service dat het product binnen 14 dagen geruild mag worden.
Het product moet in originele verpakking, compleet, ongebruikt en met aankoopnota ingeleverd worden.
Speciale bestellingen of op maat gemaakte artikelen kunnen niet omgeruild worden in de winkel.
Producten die niet geruild kunnen worden in de winkel staan onder bovenstaand kopje “Wat kunt u niet ruilen of retourneren?”
Functioneert het product niet naar behoren?
Is uw apparaat technisch niet in orde? Dan valt dit onder de garantieregeling en helpen we u graag met een passende oplossing.